طراحی و تولید: لویالتی- کارتهای اعتباری -ebank .ای بانک-کارتهای وفادار

شرکت خاتم توس تولید کننده دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی

طراحی و تولید: لویالتی- کارتهای اعتباری -ebank .ای بانک-کارتهای وفادار

شرکت خاتم توس تولید کننده دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی

طراحی و تولید: لویالتی- کارتهای اعتباری -ebank .ای بانک-کارتهای وفادار

شرکت خاتم توس با تکیه بر نیرو های نخبه داخلی و بر رویه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال توانسته است دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی ای بانک را تولید و طراحی کند.

بایگانی
نویسندگان

۲۵ مطلب توسط «خاتم توس» ثبت شده است

۳۰
مهر

تعریف لویالتی

لویالتی مفهومی است که درهرکشور وفرهنگی در جهان مطرح است.لویالتی به معنای وفاداری به یک شخص، کشور، گروه و یا ملت می باشد. البته کاربرد این مفهوم بسیار وسیع است و در مورد اینکه  وفاداری به چه چیزهایی را لویالتیمی نامند نظرات متفاوت می باشد.

در لغت نامه آکسفرد لویالتی اینگونه تعریف میشود: کیفیت وفادار بودن به کسی یا چیزی. و لویال عبارت است از: حمایت و پشتیبانی ثابت و استوار به شخص یا نهاد.

مریام وبستر،این تعریف را اضافه میکند کاربر پسند بودن مترادف لویالتی(وفاداری) است و لویالتی اغلب به عنوان کیفیت وفادار بودن در نظر گرفته می شود.

ریشه کلمه لویالتی:

کلمه لویال دارای ریشه فرانسوی است و از فرانسوی قدیم”loial” نشات می گیرد،که loial هم از ریشه لاتین “legalis” بر گرفته شده است.این کلمه اصیل لاتین عملا از ریشه”law” به معنای قانون الهام گرفته شده.پس اولین معنای کلمهلویالتی با قانون وقانونمندی در ارتباط است.شاید دلیل اینکه کلمه لویالتی به معنای اتصال(ایجاد احساس تعلق) است به ریشه این کلمه باز میگردد.

تعریف لویالتی در کسب وکار:

لویالتی کلید طلایی موفقیت در کسب و کاردر عصر مدرن است. کلیدی که با ایجاد احساس ارزشمندی، مشتری را بر انگیخته می کند تا به عنوان مشتری ثابت به شما وفادار باشد وشما را انتخاب کند، و عملا در یک بحران اقتصادی کسب و کار شما به یک برند تبدیل شود و در عین حال مشتریان از داشتن یک تجربه نو و لذت بخش مشعوف شوند.

برنامه های وفاداری با دو هدف اصلی در کسب و کار ها شروع می شوند:

  • هدف اول: کسب اطلاعات مربوط به عادات خرج کردن مشتریان و علایق آنها و مراقبت از آنها
  • هدف دوم: ترویج لویالتی در بین مشتریان برای اطمینان از وفادار بودن و حمایت از کسب وکار شما

نرم افزار وفاداری مشتری

برنامه های وفاداری ممکن است مزایایی در چند روش مختلف ارائه دهند.بسیاری از برنامه های وفاداری یکسری تخفیف ویژه ( مانند ۱۰درصد ) برای یک دوره زمانی ( شاید یکسال شاید هم برای کل دوره کسب و کار) ارائه میدهند. بعضی دیگر ، فقط یکبار تخفیف آنهم بر اساس شرایط خاص ارائه میدهند برای مثال ، یک تخفیف ۲۰ درصدی در یکبار خرید حداقل ۲۰۰ دلاری. هنوز هم برخی شرکتها امتیازاتی یا پوئن هایی را ارائه میدهند که بواسطه این پوئنها میتوان کالاهایی را بدست آورد که ممکن است به کسب و کار مرتبط یا بی ارتباط باشد.

برخی از برنامه های وفاداری برای اولین بار توسط شرکتهای حمل و نقل هوایی و بصورت “Frequent flyer miles” در دهه ۷۰ میلادی ارائه گردید. در این برنامه ها ، مشتری پوینت یا امتیازاتی را به هنگام خرید بلیط بدست میاورد و بعدا میتوانست آنها را بعنوان پول نقد در ازای خرید بلیط یا حتی خرید دیگر محصولات پرداخت نماید.در دهه گذشته بسیاری از شرکتهای دیگر غیر هواپیمایی برنامه های وفاداری خود را با این شرکتهای هواپیمایی تلفیق نمودند و مشتری میتوانست پوینتهای برنده شده از طریق خرید بلیط را در خرید کارت تلفن و حتی خرید بنزین مصرف کند.

این برنامه کلید بازگشت مشتری، با ویژگی غنی از بستر های نرم افزاری بازاریابی است و با جریان مداومی از تشویق ها ، امکان دیدار مجدد وصرف پول بیشتر توسط مشتریان برای صاحبان کسب و کار فراهم میشود.در حقیقت تحلیل داده هایی که رفتار مشتریان در قبال خدمات و محصولات کسب و کار را نشان میدهد باعث میشود صاحبان کسب وکار با ارائه مزایایی که هزینه های کمی دارد ولی باعث افزایش قدر و منزلت مشتری میگردد،یک ارتباط فعال دو سویه با مشتریان برقرار کنند.

یکی از راههای ایجاد ارتباط فعال ،باشگاه مشتری میباشد. باشگاه مشتری یک باشگاه ارتباطی از افراد یا سازمان ها است که بوسیله یک سازمان ، به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین اعضاء ایجاد شده و عمل می کند. باشگاه های مشتری ، مترادف برنامه های ارزش گرای ایجاد وفاداری در مشتری هستند.هدف باشگاه مشتری، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها بوسیله ایجاد یک رابطه عاطفی و احساسی با آنها است .

  • خاتم توس
۳۰
مهر

آیا کسب و کار شما به برنامه لویالتی نیاز دارد؟
تازه ترین سرشماری صورت گرفته  درباره گردش پول از طریق برنامه های وفاداری در آمریکا،در سال ۲۰۰۸ بیش از ۲ میلیارد دلار بوده ، و هم اکنون با ۱۶% افزایش ۳۸.۸۳ میلیارد دلار ،برآورد شده است.
با در نظر گرفتن این آمار و افزایش درآمد از طریق برنامه های وفاداری،شاید شما هم وسوسه شوید تا یک برنامه لویالتی داشته باشید.اما آیا شما تا به حال به این فکر افتاده اید تا برای کسب وکار خود یک برنامه لویالتی داشته باشید؟یا اگر در حال حاضر از برنامه لویالتی استفاده میکنید،آیا موقعیتی پیش آمده که از تصمیم خود پشیمان شده باشید؟
بهتر است برای پاسخ به این سؤال جوانب مثبت و منفی برنامه های وفاداری را بررسی کنیم.

لویالتی چیست و چه کاربردی دارد؟

لویالتی LOYALTY

نکات مثبت یک برنامه لویالتی:

۱.       مشتریان را تشویق میکند تا خریدهایشان را در شرکت یا کسب و کار شما متمرکز کنند.و در نهایت از مزایا و جوائز ارزشمندی برخوردار شوند.
۲.       مشتریانی که از طریق برنامه لویالتی شما،امتیاز کسب میکنند کمتر تمایل دارند تا برنامه رقبای شما را انتخاب کنند.
۳.     در مقایسه با سایر خدمات تبلیغاتی از قبیل تخفیف قیمت،برنامه های وفاداری،هزینه های تبلیغات را از پیش تأمین میکند.چرا که مصرف کنندگان در ابتدا خرید میکنند و سپس در زمانیکه به امتیاز مورد نظر رسیدند،واجد شرایط برای دریافت کوپن های تخفیف وسایر مزایا میباشند.
۴.       پیرو مطالب بالا،امتیازات به دست آمده به طور قطعی به دریافت تخفیف و جائزه منجر نمیشود.چرا که بعضی از مشتریان ممکن است امتیاز کسب کنند ولی هیچ وقت به آستانه امتیاز مورد نیاز برای کسب جوایز،نرسند.
۵.       یک برنامه لویالتی از طریق جمع آوری اطلاعات،پیگیری مشتریان را امکان پذیر میسازد و میتواند منجر به یک درک عمیق در رابطه با الگوی خرید مشتریان شود و برای شما ایده هایی نو به همراه داشته باشد.
۶.       اگر شما یک کسب وکار قابل توجهی مانند خطوط هواپیمایی دارید،طراحی یک سناریو وفاداری که شامل  تعامل و همکاری با سایر صاحبان کسب وکار باشد،میتواند منبع درآمد مناسبی برای شما و شرکاء تجاری شما باشد.
۷.       وقتی سناریو برنامه وفاداری به درستی طراحی شده باشد و هدف آن ایجاد یک رابطه برنده_برنده بین صاحبان کسب و کار ومشتریان باشد،میتواند احساس ارزشمندی را در مشتریان شما برانگیزد و لویالتی برای آنها مفهوم  قابل توجهی داشته باشد.
نکات منفی یک برنامه لویالتی:

۱.       پیاده سازی یک برنامه لویالتی،ممکن است هزینه زیادی داشته باشد،مگر اینکه شما یک برنامه لویالتی ساده از نوع “در ازای ۱۰ خرید ۱ عدد رایگان” داشته باشید.هم چنین یک برنامه لویالتی عمدتا ًاز نوع بلند مدت میباشد و نیاز به پشتیبانی مالی در طول زمان دارد.
۲.       اگر سناریو امتیازدهی در برنامه های وفاداری به درستی تعریف نشده باشد میتواند بدهی های مالی برای کسب و کار شما ایجاد کند و شما را در ریسک و خطر قرار دهد.(این موضوع را با تعریف درست انقضای امتیازات بعد از یک محدوده زمانی میتوان کنترل کرد.)
۳.       شاید بهترین مشتریان شما بدون برنامه لویالتی برای شما وفادار و سود آوربوده اند.بنابراین یک برنامه لویالتی نامناسب ممکن است سود شما را به دلایل غیر ضروری کاهش دهد.
۴.       یکی از نکات مهم ،حفظ و مراقبت طولانی مدت از مشتری است بنابراین سناریوی نامناسب ممکن است منجر به از دست دادن مشتری و تمایل به خرید از رقبا شود.
سؤالاتی که هنگام پیاده سازی برنامه های لویالتی باید از خود بپرسید؟
۱.       آیا مشتریان شما عمدتا ً از بیش از یک فروشگاه خریداری می کنند؟
اگر پاسخ شما مثبت است و در عین حال مشتریان در اکثر اوقات شما را انتخاب میکنند لویالتی برای شما مناسب است.
۲.       آیا بهترین مشتریان شما، به دلیل سرویس یا خدمات منحصر بفرد شما،از شما خریداری میکنند؟
اگر چنین است برنامه لویالتی در حال حاضر برای شما ضروری نیست.
۳.       آیا شما قابلیت های تحلیلی و مدیریتی ،برای بیشترین بهره برداری از یک برنامه لویالتی را دارا هستید؟
برنامه لویالتی میتواند یک اطلاعات طلایی از مشتری در اختیار شما قرار دهد،اگر شما فقط برنامه لویالتی را شروع کنید و روی آن سرمایه گذاری مدیریتی نکنید،خیلی از مزایای اصلی برنامه لویالتی را از دست خواهید داد.
۴.       آیا شما به عنوان یک قطب مهم کسب و کاردر جامعه تان به حساب می آیید؟
در این صورت شما می توانید با سایر صاحبان کسب و کار تعامل داشته باشید و سناریو برنامه لویالتی به گونه ای باشد که دیگر کسب وکارها در برنامه لویالتی شما شرکت کنند و با تعامل و همکاری دو طرفه یک ارتباط برنده-برنده شکل بگیرد.

  • خاتم توس
۱۳
مهر

کارت هوشمند کشاورزی(مدیریت کلان فناوری اطلاعات و ارتباطات توسعه پایدار کشاورزی )

کارت هوشنمد کشاورزی 

در این طرح طی یک روش پیشرفته وبا کمک مهندسان داخلی و نخبگان خارجی طراحی گردیده است.در این طرح تمامی اطلاعات کشاورز و زمین و خرید تضمینی و اعتباری یک تولیدکننده با تمام گزارشات مربوطه در این کارت هوشمند میباشد.و در عین حال توسط پرتال هوشمند کشاورزی و با نظارت کارشناسان خبره کشاورزی و خود سیتم راهکارهای برای کشاورز و افزایش محصول و....به صورت مستمر ارائه می گردد

کارت اعتباری خرید و فروش محصولات کشاورزی

خرید و فروش الکترونیکی و تضمینی داشتن بایگانی الکترونیکی از آزمایشهای انجام شده و نظرات کارشناسی برای 
بهبود و افزایش کشت محصول بدون هدر رفت وقتشان با یک تلفن ساده مشاوره گرفته و اطلاعات هواشناسی و آزمایش خاک در اختیارشان قرار می گیرد کشاورزان نیازی به اخذ وام ندارند یکپارچگی و تنوع خدمات و سهولت و دسترسی

کشاورزی بنیان اقتصادی بسیاری از مناطق ایران را تشکیل می دهد و تخمین زده می شود که بیش از 60 درصد از نیروی کار ی در این مناطق را به کار گرفته و بخشی از تولید نا خالص داخلی را رقم می زند.
شاخص های توسعه یافتگی در بخش کشاورزی
محصولات زراعی
محصولات باغی
دامپروری
چالش در بخش کشاورزی به صورت کلی
1- تغیرات اقلیمی
2-افت سفره های آب زیر زمینی
3- افزایش تنش های خشکی و شوری
4- کمی درامد جمعیت فعال روستا
5- بازار اقتصادی ناکار آمد و بی ثبات  در تولید
6- وجوه هزینه تولید زیاد در بخش کشاورزی
7-  عدم توسعه یافتگی مناسب تکنو لوژی نوین
8- عدم وجود رابطه کار آمد بخش تولید و تحقیق

یکپارچگی و تنوع خدمات و سهولت و دسترسی،  2 اصل اساسی در این باشگاه است

کشاورزان نیازی به اخذ وام ندارند
بدون هدر رفت وقتشان با یک تلفن ساده مشاوره گرفته و اطلاعات هواشناسی  و آزمایش خاک در اختیارشان قرار می گیرد
داشتن بایگانی الکترونیکی از  آزمایشهای انجام شده و نظرات کارشناسی برای بهبود و افزایش کشت محصول
خرید و فروش الکترونیکی و تضمینی 
http://d20.ir/Upload/c88aa60f/c801ad3f/مدیریت کارت هوشمند کشاورزی.jpg

برچسب محصول

  • خاتم توس
۱۳
مهر

دریافت آدرس گروه تلگرامی شرکت خاتم توس برای مشاهده و دریافت جدید ترین آموزشها و مطالب و آپدیت ها https://t.me/sarmayeacc

  • خاتم توس
۰۴
مهر

مدیریت کلان فن آوری اطلاعات و ارتباطات فرهنگی مذهبی mic
مشهد  و قم به عنوان  کلان شهر کشور سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائران حرم دوست می باشد و از دیر باز تا کنون،با میزبانی از زائران و گردشگران از ادیان و فرق گوناگون، به نحوی که این حضور موجب گشته تا در معادلات جهانی شهر مشهد را به عنوان اولین کلان شهر مذهبی دنیا به حساب آورند در همین خصوص راه کارهای جهت راه اندازی و سهولت خرید های فرهنگی به این کلان شهر و سهولت در دسترسی زائران به مکان های متبرکه و ساماندهی آنان یکی از دغدغه های مسئولان  می باشد.
راهکارهای زیر در دو بستر ارائه می شوند که بعنوان اهداف اولیه و ثانویه میباشد:
الف- راهکارهای کلان و مدیریتی
ب- ارائه طرح خرید ایرانی و اسلامی و مذهبی  وفرهنگی

تبیین طرح:

با راه اندازی پرتال هوشمند فرهنگی مذهبی و سخت افزار های (شامل:1- کارت هوشمند2- پوزها3- وب سایت و رزرواسیون 4- نرم افزار های موبایلی مربوطه5- نرم افزار و سرور بانکی کارتهای هوشمند فرهنگی) 
زمینه برای ایجاد اشتغال ومدیریت سیستمی  صنعت فرهنگی مذهبی فراهم می‌شود ،وهمچنین هماهنگی بین عرضه های زیارتی و تقاضاها سطح کشور برقرار وامکان مدیریت کلان شهری و گردشگری مذهبی,فرهنگی و برنامه ریزیهای مدیریتی ، تسهیل و امکان سنجی ورود گردشگری مذهبی,فرهنگی و مدیریت بهتر مکانهای فرهنگی,مذهبی علی الخصوص سایر شهرستانه میسر می گردد. بعلاوه با ایجاد این طرح، زیر ساخت های سیستمی اقتصادی و مذهبی،فرهنگی، صنایع دستی و....ایجاد می گردد.
و نیززمینه برای ایجاد خریدی فرهنگی ،ارزان و با معنویت برای زائران مشهد مقدس فراهم میگردد. تا گام موثر در توسعه این صنعت بزرگ برداشته شود. 

ویژگی ها

ویژگی های طرح (کارت هوشمند فرهنگی مذهبی)
•  دارا بودن مشارکت مردمی حقیقی و حقوقی نظیر انجمن ها، تشکل ها، صنوف، اتحادیه ها، بسیج و شهرداری ها و...
•  برون گرا و مردمی بودن
•  بهره وری و استفاده از تجارب و تخصص داخلی و بومی
•  دانش بنیان بودن طرح
•  عدم توقف طرح در صورت تحریم ها
•  گسترش مناسبات بانکی و اعتباری در صنعت فرهنگی و مذهبی

اهداف کلی▪1-  حمایت از بخش خصوصی▪2-  کمک به فرهنگ و نظام گردشگری مذهبی▪3-  اشتغالزایی▪4-  شناسایی و مستند سازی بخش های فرهنگی مذهبی▪5-  استفاده از پتانسیل موجود در صنعت گردشگری مذهبی▪6-      توسعه اقتصاد فرهنگی و مذهبی استان ▪7-  توسعه فرهنگی  و مذهبی
http://d20.ir/Upload/c88aa60f/1127ee32/3بنر.jpg

http://d20.ir/Upload/c88aa60f/1127ee32/21 (3).jpg
http://d20.ir/Upload/c88aa60f/1127ee32/irangardi25-2.jpg

  • خاتم توس
۲۶
شهریور

مشخصات کارت 

خاتم توس با هدف ایجاد قدرت خرید بیشتر و در استانداردهای بین المللی و رویه های متداول دنیا اقدام به طراحی کارت اعتباری بر مبنای عقد مرابحه و قانون عملیات بانکی بدون ربا بر اساس دستورالعمل های بانک مرکزی نموده است . 

 دارنده این کارت  می تواند تا میزان مشخصی که به آن سقف اعتبار گفته می شود از محل اعتباری که توسط خاتم توس به آن اختصاص داده شده است از مراکز فروش کالا یا خدمات خرید نماید. این کارت ها در مبالغ ده میلیون ریال تا سقف یکصد میلیون ریال صادر و اعتبار آن گردشی می باشد و پس از تسویه و یا بازپرداخت اقساط، اعتبار کارت تا میزان اولیه تجدید(شارژ) می گردد.

  دریافت وجه نقد از طریق خودپرداز و یا کارتخوانهای  برای کارتهای اعتباری امکان پذیر نمی باشد.                    

مزایای کارت اعتباری 

  قدرت خرید بیشتر

  شرایط آسان دریافت

  مدیریت هزینه و آزادی عمل در پرداخت

 اعتبار مستمر 

  • خاتم توس
۲۳
شهریور

ایجاد باشگاه مشتریان اختصاصی از طریق دستگاه های کارتخوان بانکی

ختصاص کارت هدیه هوشمند الکترونیکی ویژه کلیه مراکز ارائه دهنده کالا وخدمات

شاید شما هم عبارت باشگاه مشتریان را شنیده باشید یا زمانی که از فروشگاهی خریدی کرده اید به جای تخفیف نقدی برای شما کارت تخفیف هوشمند الکترونیکی صادر شده که در خرید های بعدی توانستید بخش از هزینه آن کالا را با آن کارت اعتباری پرداخت کرده باشید.

اگر شما خود صاحب یک کسب و کار هستید، فارغ از اینکه در یک کلان شهر یا یک شهر کوچک فعالیت می کنید و یا مشتریانی از سراسر کشور دارید و همچنین فارغ از اینکه شعل و خدمات شما چیست، می توانید تمامی طرح های تبلیغاتی و تخفیفاتی خود را به حرفه ای ترین متد ممکن پیاده سازی کنید و درعین حال مشتریان بسیار وفاداری را برای خود داشته باشید و از تمامی رقبای خود فاصله بگیرید.

اجازه بدهید یکی از حالت های که می توانید با این کارت های هوشمند داشته باشید را با مثال برایتان توضیح دهیم:

شما برای محصولات خود می خواهید یک طرح فروش با ۱۰% تخفیف بگذارید، در حالت سنتی مشتری به شما مراجعه می کند و مثلا برای یک کالای صد هزار تومانی ۹۰ هزارتومان پرداخت می کند و تمام، اما در این سیستم هوشمند شما از این مشتری همان مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را دریافت می کنید و یکی از کارت های هوشمند اختصاصی فروشگاه خود را معادل ۱۰ هزارتومان شارژ می کنید و در اختیار ایشان قرار می دهید، و مشتری می توانید بعدا برای یک کالای دیگر به فروشگاه شما مراجعه کند و برای پرداخت جدید خود از شارژ این کارت تخفیفی استفاده کنید.

این کارت بر روی دستگاه کارتخوان شما قابل استفاده است و به صورت هوشمند می توانید با درصدها یا مبالغ دلخواه شما برای مشتریان شارژ گردد.

البته حالت های بسیار متنوعی برای پیاده سازی انواع طرح های تخفیفی برای مشتریان شما توسط این کارت ها قابل تنظیم و پیاده سازی است.

توسط کارت های هوشمند الکترونیکی و دستگاه کارتخوان یک باشگاه اختصاصی برای مشتریان خود ایجاد کنید

لویالتی کارت | راه اندازی باشگاه مشتریان

  

اعتبار مجازی پروژه لویال کارت برای پذیرندگان

  • انعقاد قراردادهی سازمانی
  • ارتباط مستقیم پزیرندگان وسازمانها
  • اختصاص اعتبارمجازی به یک کارت
  • انتقال اعتبار گروهی

مزایای پروژه لویال کارت برای پذیرندگان

  • حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی(ایجاد حس ارزش)
  • جذب مشتریان جدید(افزایش مشتریان)
  • فروش بیشتر(افزایش سهم بازار)
  • راه اندازی باشگاه مشتریان
  • پورتال اینترنتی
  • اختصاص موبایل اپلکیشنAndroid/los

لویالتی کارت


  • خاتم توس
۲۲
شهریور

چگونه میتوان یک استراتژی موفق برای کارتهای لویالتی ارائه داد؟

   
چگونه میتوان یک استراتژی موفق برای کارت لویالتی ارایه داد؟

بارها شما راههای مختلفی مانند تبلیغات از طریق رسانه ها، sms ، email ،بن های خرید،تخفیف ها،حراج ها را استفاده کردید ولی نتیجه مورد نظر یافت نشده وحتی علاوه بر از دست دادن سرمایه اولیه،مجبور شدید از ادامه راه منصرف شوید.علت چیست؟...

برنامه های لویالتی با یافتن روشهای جدید پاسخ دادن به نیازهای مشتری وایجاد وفاداری مشتری و رضایت صاحبان کسب وکار،شما را به یکی ازبهترین ها در کسب و کار تبدیل می کند.

یکی از مسایلی که امروزه برای انسانها حائز اهمیت است، احساس ارزشمند بودن در جامعه می باشد.افراد دوست دارند که در جامعه مهم شمارده شوند.وقتی وارد رستوران میشوند بهترین سرویس در اختیار آنها قرار گیرد،وقتی میخواهند در هتلی اقامت داشته باشند بهترین امکانات برای آنها در نظر گرفته شود،وقتی می خواهند از مکانی خرید کنند بهترین اجناس با بهترین کیفیت به آنها ارایه شود،در ایام خاص مانند روز تولد ، سالگرد ازدواج و...، هدایای مورد علاقه شان را دریافت کنند و مورد توجه قرار گیرند.و به طور کلی به عنوان یک فرد ارزشمند و مهم با آنها رفتار شود.

از طرف دیگر صاحبان کسب و کار،و تاجران در یک عصر رقابتی،داشتن مشتریان وفادار و سودآور را برای خود یک چالش میبینند و خواستار ثبت کسب و کار خود در ذهن مشتریان میباشند.

آنچه که ثابت شده این است که کسب وکارها دیگر با تخفیف هایی که سود را از بین میبرند،با کوپن های خسته کننده و تبلیغات بیهوده قابلیت ارتقا و رقابت را ندارند.خیلی از صاحبان کسب وکار به علت غفلت و بی تفاوتی نسبت به مشتریان ،۶۸% مشتریان فعلی خود را از دست داده اند، در حالی که فقط با افزایش ۵% توجه بیشتر به مشتریان سود خود را میتوانند تا ۹۵% افزایش دهند.علاوه بر این جذب مشتری جدید ۷ بار سخت تر از حفظ مشتری موجود می باشد.بنابراین حفظ مشتری و وفادار سازی از اولویت های برنامه لویالتی میباشد.

برنامه های لویالتی(وفادارسازی):

برنامه های لویالتی بر اساس تلاش های سازماندهی شده بازاریابی است که راههای مختلفی را جهت جذب مشتری به شما ارایه میکند.اساس این برنامه تشویق و پاداش ، نظارت بر مشتریان و آگاهی از الگو های خرید و اولویت های آنها است.
عناصر کلیدی در برنامه های لویالتی:

·     کارت لویالتی:معمولترین راه پیاده سازی برنامه های لویالتی ،کارت های لویالتی میباشد.

·     امتیازات:سیستم امتیاز دهی وسیله ای است برای ایجاد ارتباط با مشتری و ایجاد احساس تعلق در مشتری.در سیستم امتیازدهی مشتری با خرید از صاحبان کسب و کار و یا محل های مشخص شده توسط آنها امتیاز کسب میکنند و این امتیازات در کارت لویالتی مربوط به مشتری ثبت میشود تا مشتری در دفعه بعد در محل های مشخص شده توسط صاحبان کسب وکار،این امتیازات را خرج کند.

·      مراجعه وبازگشت مجدد مشتری:بهترین مشتریان شما بهترین دوستان شما در کسب و کار هستند.در سایت مدیر سبز، ۶ دلیل برای تشویق مشتریان وفادار ذکر می‌کند، زمانی که مشتریان وفادارند:
۱. نام های تجاری دیگری را استفاده نمی‌کنند
۲. نام تجاری شما را می خواهند
۳. نام تجاری شما را به دیگران توصیه می‌کنند
۴. برای نام تجاری شما مسافت طولانی را می‌پیمایند و یا زمان بیشتری را صرف می‌کنند
۵. توسعه نام تجاری را با آمادگی بهتری می‌پذیرند
۶. حاضرند همواره قیمت بیشتری برای نام تجاری شما بپردازند

·         ارتباط فعال با مشتری:برآورده کردن تقاضای تعداد کثیری از مشتریان.

·         قرعه کشی و مسابقات:اضافه کردن هیجان برای دریافت جوایز و ایجاد تردد بیشتر.

·         وجه نقد:ما سیل عظیمی از مشتریان را به سوی شما سرازیر می کنیم.
 
این مراحل به شما صاحبان کسب وکار کمک می کند تا به یک راه عملی موفق برای سودآوری از طریق کارت لویالتی برسید:

۱.      طراحی و ایجاد کارت های لویالتی:

صاحبان کسب و کار می توانند کارت های لویالتی با شکل مورد نظر و با توجه به هزینه کارت ها، سفارش دهند.کافی است فرم ثبت نام را در اختیار مشتریان قرار دهند و بعد از دریافت و ثبت اطلاعات مشتریان ، کارت وفاداری را به هر مشتری ِ عضو تحویل دهند.

·         اجزای روی کارت:

·         لوگوی شرکت

·         اسم کارت :که توسط صاحبان کسب وکار مشخص میشود.

·         گرافیک و طرح روی کارت:که در مشتری بسیار موثر و تاثیر گذار است.

·         اطلاعات مشتری


·         اجزای پشت کارت:

·         نوار مغناطیسی

·         اسم و آدرس شرکت

·         بارکد

·         اسم و شماره لویالتی مشتری

        ضخامت کارت:

البته کارت های لویالتی دارای انواع مختلفی هستند . برای آشنایی با انواع کارتها ، قسمت خدمات کارت را مطالعه کنید.
·         دستگاه کارتخوان:
این دستگاه ها وسیله ای برای ارتباط با سرور مرکزی است،که استفاده از آن بسیار ساده میباشد و مسئولیت انتقال تراکنشها به سرور های مرکزی را برعهده دارد. کافی است در هر خرید ، کارت وفاداری مشتری را وارد کنید، مبلغی را که مشتری خرج کرده وارد کرده،و ما بقی کارها به طور اتوماتیک انجام میشود.
 تراکنشی که انجام میشود شامل ۴ مرحله زیر است:
·         کشیدن کارت توسط مشتری
·     وارد کردن مبلغی که مشتری پرداخت کرده (برقراری ارتباط دستگاه pos با سرور مرکزی و دسترسی به اطلاعات پروفایل مشتری و امکان چاپ اطلاعات بر روی رسید)
·         خارج کردن کارت
·     چاپ رسید توسط دستگاه pos(این تیکت میتواند امتیازات موجود در حساب مشتری،ثبت امتیازات کسب شده در خریدِ امروز طبق مبلغی که پرداخت شده ، امتیازاتی که برای خرید فعلی از موجودی مشتری کم شده ومصرف شده،را نشان دهد یا حتی این رسید میتواند یک تیکت تخفیف باشد)
۲.      مشخص کردن استراتژی بازار یابی:
خیلی مهم است که صاحبان کسب و کار یک ایده واضح از کارت لویالتی و اینکه چرا این کارت ها برای جذب مشتری مفید هستند را بدانند.دلایل متعددی برای صاحبان کسب وکار میتواند وجود داشته باشد.بعضی کسب و کار جدیدی راه اندازی کردند پس نیاز به جذب مشتری جدید دارند،بعضی روی حفظ مشتریان موجود تمرکز دارند و بسیاری دلایل دیگر.در واقع مشخص کردن اینکه هدف شما از داشتن این کارت چیست(توقع شما از کارت لویالتی)، بسیار اهمیت دارد.
۳.      مزایا را به طور صحیح مشخص کنید:
مزیت های عضویت و استفاده از کارت های لویالتی را دقیقآ برای مشتری مشخص کنید.نحوه امتیازدهی، ثبت نام آسان مشتریان و عدم استفاده از فرم های طولانی برای ثبت نام، نحوه ارتباط موثر با مشتری،استفاده یا عدم استفاده از قرعه کشی ومسابقات،استفاده یا عدم استفاده از تبلیغات،نظر سنجی از مشتریان و گرفتن بازخورد و عمل به آنها،استفاده از تخفیف ها ی به جا،استفاده از ایام خاص، درجه بندی کردن مشتریان و انواع پاداش ها،و بسیاری از فعالیت هایی که در رابطه با جذب مشتری میخواهید انجام دهید ، رامشخص کنید.یکی از نکات مهم برای جذب مشتری ایده هایی نو است که کسب و کار شما را در ذهن مشتری حک میکند و باعث ایجاد شادی درونی در او میگردد.
۴.      تحلیل برنامه هایتان:
در طول یک دوره باید اطلاعات و اهداف شما مکررا مرور شود تا به بهترین ومناسب ترین هدف و استراتژی دست یابید.اینکه در کسب و کار شما بهترین استراتژی برای جذب مشتری جدیدو حفظ مشتری فعلی چه میباشد با مطالعه بر روی اطلاعات ،به دست می آید.خلاقیت و نوآوری در انتخاب استراتژی،وعمل به نظرات مشتریان عناصر مهمی است که باید صاحبان کسب وکار مد نظر داشته باشند.استراتژی باید به گونه ای باشد که برنامه هزینه های خود را تامین کند. و هرنوع فعالیتی که منجر به افزایش  فروش پایدار نشود را به حالت تعلیق درآورد.برای این کار میتوانید سه مورد زیر را بررسی کنید:
·     محور مشارکت : اولین محور که مشارکت نام دارد، سود دهی فعلی مشتری را بررسی می کند. جالب است که کارت باشگاهی بر افزایش میزان وفاداری حتی در میان مشتریانی که سودی ندارند تمرکز می کند.
·     محور تعهد: محور دوم که تعهد نام دارد، سوددهی آتی مشتری را اندازه گیری می کند. این فرآیند شامل دو عنصر است. عنصر اول سنجش این نکته است که یک مشتری چگونه یک مشتری باقی خواهد ماند وعنصر دوم مقدار پولی است که مشتری صرف خرید اجناس می کند.
·     محور پشتیبانی: محور سوم پشتیبانی یا پتانسیل تبدیل شدن به سفیر برند یا در سطحی بالاتر یک مربی برند است.
۵.      ردیابی و پیگیری مشتریان:

آنچه در برنامه های لویالتی ،حایز اهمیت است،ثبت اطلاعات راجع به مشتری ها در بانک اطلاعاتی است.به معنای دیگر شما میتوانید با در دست داشتن اطلاعات راجع به مشتری دارای کارت لویالتی، از اولویت ها، الگوهای خرید مشتری،اطلاع رسانی به مشتری آگاه شوید.(به عنوان مثال در روز تولدش هدیه مورد علاقه اش را برایش بفرستید.یا از کالاهای مورد علاقه مشتری ها در فصول مختلف اطلاع داشته باشید.یا تغییر مکان خود را به مشتریان اطلاع دهید.)

  • خاتم توس
۲۲
شهریور

تعریف لویالتی

لویالتی مفهومی است که درهرکشور وفرهنگی در جهان مطرح است.لویالتی به معنای وفاداری به یک شخص،کشور،گروه و یا ملت می باشد.البته کاربرد این مفهوم بسیار وسیع است و در مورد اینکه وفاداری به چه چیزهایی را لویالتی می نامند نظرات متفاوت می باشند. در لغت نامه آکسفرد لویالتی اینگونه تعریف میشود:کیفیت وفادار بودن به کسی یا چیزی.و لویال عبارت است از:حمایت و پشتیبانی ثابت و استوار به شخص یا نهاد. مریام وبستر،این تعریف را اضافه میکند کاربر پسند بودن مترادف لویالتی(وفاداری) است و لویالتی اغلب به عنوان کیفیت وفادار بودن در نظر گرفته می شود.

ریشه کلمه لویالتی:

کلمه لویال دارای ریشه فرانسوی است و از فرانسوی قدیم”loial” نشات می گیرد،که loial هم از ریشه لاتین “legalis” بر گرفته شده است.این کلمه اصیل لاتین عملا از ریشه”law” به معنای قانون الهام گرفته شده.پس اولین معنای کلمه لویالتی با قانون وقانونمندی در ارتباط است.شاید دلیل اینکه کلمه لویالتی به معنای اتصال(ایجاد احساس تعلق) است به ریشه این کلمه باز میگردد.

تعریف لویالتی در کسب وکار:

لویالتی کلید طلایی موفقیت در کسب و کاردر عصر مدرن است.کلیدی که با ایجاد احساس ارزشمندی ،مشتری را بر انگیخته می کند تا به عنوان مشتری ثابت به شما وفادار باشد وشما را انتخاب کند، و عملا در یک بحران اقتصادی کسب و کار شما به یک برند تبدیل شود.و در عین حال مشتریان از داشتن یک تجربه نو و لذت بخش شاد شوند

برنامه های وفاداری با دو هدف اصلی در کسب و کار ها شروع می شوند:

برنامه های وفاداری ممکن است مزایایی در چند روش مختلف ارائه دهند.بسیاری از برنامه های وفاداری یکسری تخفیف ویژه ( مانند ۱۰درصد ) برای یک دوره زمانی ( شاید یکسال شاید هم برای کل دوره کسب و کار) ارائه میدهند. بعضی دیگر ، فقط یکبار تخفیف آنهم بر اساس شرایط خاص ارائه میدهند برای مثال ، یک تخفیف ۲۰ درصدی در یکبار خرید حداقل ۲۰۰ دلاری. هنوز هم برخی شرکتها امتیازاتی یا پوئن هایی را ارائه میدهند که به واسطه این پوئن ها میتوان کالاهایی را بدست آورد که ممکن است به کسب و کار مرتبط یا بی ارتباط باشد. 

برخی از برنامه های وفاداری برای اولین بار توسط شرکتهای حمل و نقل هوایی و بصورت “Frequent flyer miles” در دهه ۷۰ میلادی ارائه گردید. در این برنامه ها ، مشتری پوینت یا امتیازاتی را به هنگام خرید بلیط بدست میاورد و بعدا میتوانست آنها را به عنوان پول نقد در ازای خرید بلیط یا حتی خرید دیگر محصولات پرداخت نماید.در دهه گذشته بسیاری از شرکتهای دیگر غیر هواپیمایی برنامه های وفاداری خود را با این شرکتهای هواپیمایی تلفیق نمودند و مشتری میتوانست پوینتهای برنده شده از طریق خرید بلیط را در خرید کارت تلفن و حتی خرید بنزین مصرف کند. 

این برنامه کلید بازگشت مشتری، با ویژگی غنی از بستر های نرم افزاری بازاریابی است و با جریان مداومی از تشویق ها ، امکان دیدار مجدد وصرف پول بیشتر توسط مشتریان برای صاحبان کسب و کار فراهم میشود.در حقیقت تحلیل داده هایی که رفتار مشتریان در قبال خدمات و محصولات کسب و کار را نشان میدهد باعث میشود صاحبان کسب وکار با ارائه مزایایی که هزینه های کمی دارد ولی باعث افزایش قدر و منزلت مشتری میگردد،یک ارتباط فعال دو سویه با مشتریان برقرار کنند. 

یکی از راههای ایجاد ارتباط فعال ،باشگاه مشتری میباشد. باشگاه مشتری یک باشگاه ارتباطی از افراد یا سازمان ها است که بوسیله یک سازمان ، به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین اعضاء ایجاد شده و عمل می کند. باشگاه های مشتری ، مترادف برنامه های ارزش گرای ایجاد وفاداری در مشتری هستند.هدف باشگاه مشتری، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها بوسیله ایجاد یک رابطه عاطفی و احساسی با آنها است .

کارتهای وفاداری (لویالتی کارت)

کارتهای وفاداری (لویالتی کارت) رایج ترین شکل استفاده از برنامه های وفاداری در سرتاسر دنیا را در برمیگیرند. در ایالات متحده ، تقریبا ۷۵ درصد از مصرف کنندگان حداقل یک کارت وفاداری دارند ، و بیش از یک سوم مصرف کنندگان بیش از دو کارت در اختیار دارند. سوپر مارکتهای زنحیره ای مانند Safeway و Albertsons همگی دارای کارت وفاداری هستند که بعنوان کارت جایزه یا کارت بهره مندی از سود شناخته شده اند. برنامه های وفاداری این سوپر مارکتها اغلب شامل ارائه تخفیف برای محصولات خاص،که در داخل فروشگاهها مشخص گردیده اند، برای دارندگان کارت میباشد.در ازای این تخفیف ها مشتریان اجازه دسترسی گروه بندی شده به عادات خریدهای خود را به فروشگاه میدهند تا از این طریق صاحبان فروشگاه بتوانند در زمینه تامین نیاز های مشتریان و ارائه تخفیفات و نیز آماده سازی بسته های ویژه مورد نیاز هر مشتری بهتر عمل کنند. در حالیکه شرکت هایی مانند Tesco، موفقیت های مالی خود را مدیون برنامه های وفاداری هستند.بعضی از شرکت ها سود بسیار کمی از طریق اجرای برنامه های وفاداری به دست می آورند زیرا هدف اصلی یعنی جمع آوری و بررسی عادات رفتاری مشتریان به هنگام خرید را فراموش میکنند. 

باشگاه مشتری به عنوان یک واحد برقرار کننده ارتباطات با افراد یا سازمانها تعریف می شود، که به وسیله یک سازمان و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین این اعضا ایجاد شده است و عمل می کند.هدف باشگاه مشتری، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنهاست.این موضوع در ادبیات بازاریابی به طور کامل مورد قبول واقع شده است که مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورتر هستند.باشگاههای مشتری هم بر اساس این منطق تأسیس می شوند.هر اندازه مشتری وفادارتر باشد و هر چه بیشتر حفظ شود،او فروش و سود بیشتری را ایجاد خواهد کرد.هر اندازه باشگاهها به طور وسیع تر تبلیغ شوند، بیشتر مورد قبول واقع می شوند.برنامه هایی که باشگاههای مشتری اجرا می کنند،آن است که به تمامی خریداران بدون اینکه بین آنها تمایزی قایل شوند،پاداشهای یکسانی را ارائه می دهند،حتی برای آنهایی که رفتارهای غیر وفادارانه ای دارند باشگاههای مشتری را می توان به عنوان یکی از انواع فعالیتهای بازاریابی رابطه ای نگریست.به بازاریابی رابطه ای در نخستین مراحل مطرح شدن خود به عنوان ابزاری برای حفظ مشتریان نگریسته می شد،به جای اینکه به آنها به عنوان ابزاری برای تمرکز همیشگی بر روی جذب مشتریان جدی نگریسته شود. 

استفاده از برنامه وفاداری و ثبت اطلاعات مشتریان منجر به ایجاد گروهی از مشتریان خواهد شد که در یک بانک اطلاعاتی استقرار یافته و میتوان برای آنها برنامه ریزی مدون انجام داد.اینجاست که باشگاه مشتریان شکل خواهد گرفت.اصولاً ایجاد باشگاه به مفهوم گردآمدن گروهی از افراد در یک تشکل منسجم است.باشگاه مشتریان برای تامین نیازها و ایجاد منافع بیشتر مشتریان شکل میگیرد.گردآمدن مشتریان در یک تشکل می تواند ارزش مشتریان را بیشتر نموده و حس وفاداری آنها را به مجموعه ها بیشتر کند.معمولاً باشگاههای مشتریان باید هدفمند باشند و برنامه های منظم و پیوسته ای برای آنها تعریف شود.مسلماً افرادی که از یک مجموعه خاص خرید کرده اند اولین وجه اشتراکشان مشتری بودن آنهاست،ولی باید بتوان پس از جمع آوری اطلاعات آنها،از سلایق،علاقه مندی ها ودرخواست های آنها اطلاع یافت و بدین شکل اهداف مجموعه های تجاری را با استفاده از این اطلاعات گسترش داد.تولیدات،خدمات و سایر فعالیتهای هر مجموعه تجاری باید با استفاده از اطلاعاتی که از این بخش بدست میاید،توسعه یافته و در راستای آن گام بردارد تا موفق باشد. 

شاید فلسفه ایجاد باشگاه مشتریان تنها موارد فوق نباشد ولی مهمترین هدف آن ایجاد ارتباط دو سویه با مشتریان است. مسلماً راضی بودن اعضای باشگاه مشتریان وابسته به عملکرد آن است.بنابراین همیشه باید باشگاه مشتریانی که شکل میگیرد با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده آینده را ترسیم کند و از نقطه نظرات اعضاء بهره ببرد. 

باشگاه مشتریان پس از شکل گیری باید تفاوتی بین افرادی که عضو این باشگاه هستند و دیگر مشتریان قائل شود. بنابراین توجه داشته باشیم که هر فردی که از مجموعه ما خرید می کند لزوماً نباید عضو باشگاه شود.حضور داوطلبانه و ایجاد حداقل های شرایط عضویت،یکی از مهمترین سیاستهای اجرای باشگاه مشتریان است.زیرا داشتن اعضای فراوان نشانگر موفق بودن باشگاه نیست،بلکه باید اعضای باشگاه، فعال و آگاه و از اینکه عضو باشگاه مشتریان هستند خرسند باشند.البته پس از مدتی می توان اعضا باشگاه را نیز به دسته های مختلف تفکیک کرد تا برای اعضای فعالتر خدمات بهتری فراهم کرد. باشگاه مشتریان همزمان با بزرگتر شدن باید دسته بندی قابل قبولی بین اعضا ایجاد کرده و خدمات را برای هر دسته تعریف نماید. ایجاد گروه مشتریان خیلی مهم (VIP) میتواند پس از شکل گیری اولیه باشگاه مشتریان و بررسی رفتار مشتریان، انجام پذیرد. 

در خیلی از باشگاهها از همان ابتدا، مشتریان را به دسته های مختلفی تفکیک میکنند و برنامه و خدمات خاصی برای هر گروه از آنها دارند. این تفکیک معمولاً به میزان خرید مشتری و جایگاه او بر میگردد. ایجاد اشتراک اولیه، نقره ای، طلائی و پلاتینیوم بر اساس همین نگاه شکل میگیرد.مسلماً تفکیک مشتریان می تواند با نگاههای متفاوتی بسته به هر تجارت پایه گذاری شود.در اجرای چنین عملکردی مسلماً ما همیشه در کنار شما خواهیم بود تا یاری رسان شما برای رسیدن به اهدافتان باشیم.زیرا موفقیت شما،موفقیت ما نیز محسوب می شود.

لویالیتی

  • خاتم توس
۲۲
شهریور

باشگاه مشتریان – وفادارسازی یا لویالیتی

در این راهکار با استفاده از کارت های RFID و زیرساخت های مورد نیاز از جمله پوز و ریدر، پنل اختصاصی، راه اندازی بستر تراکنشی تحت اینترنت و ایجاد شبکه آنلاین، فعالیت های مختلفی را می توان در صنوف مختلف ایجاد و مدیریت کرد. باشگاه مشتریان به صورت اختصاصی و عمومی با کمترین هزینه راه اندازی نمایید.
با شبکه تخفیفی ما شمایک سامانه مدیریت (تحت ویندوز) در اختیار خواهید داشت تا تمامی اتفاقات را به صورت لحظه ای مشاهده و مدیریت نمایید. مشترکین از طریق پنل اینترنتی خود به صورت لحظه ای به تراکنش های خود دسترسی خواهند داشت ضمن اینکه هر تراکنش از طریق sms به ایشان گزارش خواهد شد. برای پذیرندهای شما دستگاه پوز اختصاصی یا نرم افزار وب طراحی شده است تا بتواند تراکنش های مشترکین شما را از طریق کارت هوشمندشان ثبت کنند. همچنین نرم افزار تراکنشی در پلت فرم های ویندوز ، اندروید ، وب و به صورت ترکیبی قابلیت پیاده سازی دارد

لویالیتی

  • خاتم توس